Opublikowano 6 listopada 2018 r.

 Zwycięzcy konkursu na film pt. „My widzimy to tak – czym jest dla Ciebie Internet?” otrzymali nagrody od firmy INEA.

31 października wyróżnieni uczniowie klas informatycznych gimnazjum udali się do firmy INEA na uroczyste wręczenie nagród. Z naszej szkoły zwyciężyły 3 zespoły w składzie:
1. Mateusz Słowiński (3d)
2. Gabriela Najdek (3c), Maria Augustynowicz (3c)
3. Tomasz Melski (3c), Jan Eichstaedt (3c), Jakub Laskowski (3d), Franciszek Bartkowiak (3c), Miłosz Roszyk (3c) i Stanisław Łapaj (3c).

Uczniowie wygrali warsztaty w cyklu 10 zajęć z robotyki i programowania przeprowadzane przez firmę GO4Robot. Każdy uczestnik uzyskał dyplom, nagrody, poczęstunek oraz możliwość zwiedzenia firmy od podszewki. Na uroczystym rozdaniu nagród obecny był zastępca Prezydenta Miasta Poznania – p. Mariusz Wiśniewski, który podkreślił, że warto wspierać takie inicjatywy i konkursy, aby młodzież mogła pracować w tych zawodach, które są oczekiwane na rynku pracy. Zdjęcia z uroczystej gali możecie obejrzeć TUTAJ.
Zwycięzcom gratulujemy sukcesów, a wszystkich uczniów zachęcamy do udziału w kolejnych konkursach.

Beata Piłka

 

Opublikowano 5 listopada 2018 r.

 29 października uczniowie klas II D i II E uczestniczyli w wycieczce do Kopalni Soli w Kłodawie. Uczniowie zjechali windą na poziom 600 metrów pod powierzchnię ziemi (sam zjazd dostarczył wielu wrażeń), przeszli wyrobiskiem korytarzowym do podziemnej kaplicy św. Kingi - opiekunki górników solnych, obejrzeli wyeksploatowane komory solne i maszyny używane w podziemnym górnictwie solnym oraz wysłuchali wielu interesujących faktów dotyczących działalności największej kopalni soli kamiennej w Polsce.

Arletta Foremska i Arleta Mrug-Knychała

 

Opublikowano 4 listopada 2018 r.

 25 października to dzień, na który czekało każde dziecko w klasie pierwszej. Tego dnia odbyła się uroczystość "Pasowania na ucznia”. Pierwszoklasiści zanim stali się pełnoprawnymi uczniami szkoły musieli zadać egzamin przed społecznością szkolną i rodzicami. Odwiedzili cztery krainy: śpiewu, pracy, mądrości i miłości. W każdej krainie zaprezentowali swoje wiadomości i umiejętności. Najbardziej wzruszającym momentem dnia było ślubowanie i pasowanie uczniów przez Pana Dyrektora. Dziękujemy klasie drugiej za serdeczne powitanie w gronie uczniów i życzenia. Ten dzień na długo pozostanie w pamięci nas wszystkich.

AP

 

Opublikowano 4 listopada 2018 r.

 Nauczyciele naszej szkoły nieustannie podwyższają swoje kwalifikacje zawodowe podczas szkoleń i wyjazdów w kraju i zagranicą, między innymi w ramach programów Erasmus+ oraz POWER (Program Operacyjny "Wiedza, Edukacja, Rozwój"). Projekt europejski ma na celu kształtowanie umiejętności używania technologii informacyjnej przez nauczycieli.
W czerwcu p. Kalina Grochocka (geografia) wraz z p. Justyną Jaworską (język polski) wzięły udział w kursie w Portugalii, we wrześniu p. Hanna Szeląg (język polski i teatr) na Malcie, p. Magdalena Jassem (matematyka) - we Florencji. W ramach akcji Jobshadowing p. Małgorzata Dolata (matematyka), p. Karolina Żok-Plackowska (język hiszpański) i p. Agnieszka Dudziak-Szukała (język hiszpański) odwiedziły szkoły w Hiszpanii, gdzie obserwowały lekcje, dzieliły się doświadczeniem i dobrymi praktykami z kolegami i koleżankami. Wszystkie podejmowane działania przeprowadzone zostały pod kątem używania technologii informacyjnej w szkole.
W dniach 29-30 października odwiedziły naszą szkołę nauczycielki ze szkoły Frans Schartaus Handelinstitut w Sztokholmie (Szwecja) - Christina Vallin, Maria Elfgren Retsinis i Marika Lönn Söderlund. Oprócz spotkań z nauczycielami i uczniami oraz obserwacji lekcji w naszej szkole, program obejmował spotkanie z pracownikami Wydziału Oświaty Urzędu Miasta Poznania, podczas którego zapoznały się z systemem edukacji w Polsce. Mamy nadzieję, że wszystkie podejmowane działania przyczynią się do podwyższenia w naszej szkole jakości nauczania, a także nadadzą jej wymiar europejski oraz międzynarodowy. Więcej szczegółów można znaleźć na szkolnym blogu projektów unijnych.

Guzal Bałdyga

 

Opublikowano 31 października 2018 r.

 19 października uczniowie klas 4a i 4b wzięli udział w projekcie "Rowerem do szkoły", finansowanym ze środków Miasta Poznania i realizowanym przez Stowarzyszenie Rowerowy Poznań. Ma on na celu edukację rowerową oraz rozwój ruchu rowerowego wśród uczniów.
Najpierw uczniowie uczestniczyli w zajęciach teoretycznych na temat m.in. zalet roweru jako środka transportu oraz zasad bezpieczeństwa i przepisów. Warsztaty te zwieńczone były quizem z nagrodami.
Następnie, w mniejszym już składzie i na rowerach, uczniowie udali się na część praktyczną, prowadzoną przez dwóch instruktorów. Dodatkową opiekę nad uczniami sprawował, również na rowerze, p. Paweł Marcyniuk. Zajęcia praktyczne odbyły się na boisku szkoły oraz w jej okolicy, na ulicach o możliwie niskim natężeniu ruchu i miały one na celu zwiększenie wiedzy o zasadach bezpieczeństwa oraz pewności jazdy w prawdziwych warunkach drogowych.

DM

 

Opublikowano 25 października 2018 r.

 Klasa teatralna dwukrotnie wystąpiła dla publiczności ze spektaklem "Quo vadis". To jej adaptacja w ramach projektu lekcyjnego, który okazał się strzałem w dziesiątkę. Postaci wyraziste i zagrane z pazurem, doprawdy było na co patrzeć i co podziwiać. To już trzeci rok uczniowie pracują w tej klasie i widać ogromny postęp w kreowaniu postaci oraz w pracy z ciałem. Mimika i ruch sceniczny były doprawdy na wysokim poziomie.

HS

 

Opublikowano 25 października 2018 r.

Ostatnim punktem tygodnia obchodów 100. rocznicy wybuchu Powstania Wielkopolskiego było wyjście do Muzeum Historii Miasta Poznania. Uczniowie trzecich klas gimnazjalnych oraz 8b uczestniczyli w wykładzie pt. "Poznań w przededniu Powstania Wielkopolskiego". Na licznych slajdach zobaczyli Poznań na przełomie XIX i XX wieku, jak żyli Wielkopolanie pod zaborem pruskim, jak zmieniał się wygląd miasta oraz jak przygotowywano się do powstania. Zapoznali się z działalnością Centralnego Komitetu Obywatelskiego i Naczelnej Rady Ludowej, organów które chciały sprawy miasta i kraju wziąć w swoje ręce. Dzięki ogromnemu poświęceniu naszych przodków walczących o niepodległość, dziś możemy żyć w wolnej ojczyźnie.

Małgorzata Wierszuła i Alicja Woźniak

 

Opublikowano 23 października 2018 r.

 Kolejnym punktem tygodnia obchodów 100. rocznicy wybuchu Powstania Wielkopolskiego była wycieczka "Szlakiem powstańczych walk". Na wycieczkę wybrali się uczniowie klas 3h i 3k. Podczas wędrówki z przewodnikiem uczestnicy zwiedzili koszary pruskie znajdujące się w Gnieźnie, cmentarze w Gnieźnie oraz we Wrześni, gdzie znajdują się powstańcze groby. Byli także w Pobiedziskach, gdzie powstał najpiękniejszy pomnik upamiętniający Powstańców Wielkopolskich. Uczniowie przeszli traktem leśnym z Kobylnicy w kierunku Uzarzewa do miejsca, gdzie odbywały się spotkania i szkolenia poznańskich skautów. Poznali także historię Zdziechowej, w której rozegrała się pierwsza potyczka w otwartym polu, dzięki której ocalono Gniezno przed ponownym zajęciem go przez Niemców. Zwiedzili Salę Historii w Witkowie i usłyszeli o Witkowskiej Kompanii Powstańczej, która okryła się chwałą w walkach o Inowrocław. Wycieczka odbyła się w pięknej scenerii złotej polskiej jesieni.

Małgorzata Wierszuła i Alicja Woźniak